Mit ne tegyünk?

Rengeteget hallunk arról, hogy mit tehetünk a bőrünk egészségért! Most lássuk azokat a dolgokat, amiket jobb, ha elkerülünk.

1. Ne zuhanyozzunk hosszan, forró vízzel!

Egy fárasztó nap után nincs is jobb, mint beállni a zuhany alá, és megnyitni a forró vizet, ugye?

A forró víz azonban kiszárítja a bőrt, árt a bőr természetes hidratáltságának, súlyosbítja az ekcéma és a rozacea tüneteit. Ha jót akarunk a bőrünknek, állítsuk a vizet langyosabbra és ne pancsoljunk hosszú perceken keresztül. Ezzel jót teszünk magunknak is, és a környezetünknek.

2. Ne hanyagoljuk el a fényvédelmet

AZ UVA/UVB sugarak ellen nem csak nyáron kellene védekeznünk, hanem az év minden napján. Tudtad, hogy az UVA sugarak évszaktól függetlenül mindig jelen vannak az életünkben?

Az UVA hatása nem olyan direkt és könnyen észrevehető, mint az UVB: nem leszünk tőle pirosak, csak a ráncaink, pigment foltjaink szaporodnak tőle, és ami még rosszabb: a bőrrák kockázata is növekszik, ha nem figyelünk oda. Az UVA a felhőkön és az üvegen is áthatol, még napfényes irodánkban sem vagyunk tőle biztonságban.

Használj olyan fényvédőt, amely véd az UVA/UVB és az infravörös sugarak ellen is, ilyen például a Image Prevention+ Sport Sunscreen Spray SPF 50, amely mellesleg sportolás közben is ideális, hiszen gyorsan beszívódik, nem ragadós, a bőr természetes légzését nem akadályozza.

3. Ne vigyük túlzásba a hámlasztást!

A hámlasztás alapjáraton egy egészséges és hatékony eljárás, ha nem esünk túlzásokba. Ragaszkodjunk a szakember által javasolt módszerekhez és termékekhez, így sokkal biztosabbak lehetünk abban, hogy a hámlasztás eredménye tökéletes lesz.

4. Aludjunk eleget

Van, aki azt állítja elég neki 3-4 óra, míg másoknak akár 7-10 óra alvás is kell ahhoz, hogy kipihentek legyenek.

Erről lehetne vitatkozni, vannak egyéni eltérések, de az biztos, hogy a rendszeres kialvatlanság a bőrünkre is nagyon negatív hatással van – ez rövid idő alatt szabad szemmel is megállapítható. Általában napi 7-8 óra alvás ajánlott.

5. Ne hanyagoljuk el a lefekvés előtti arctisztítást

Ha már az alvásról szót ejtettünk… természetes rutin a fogmosás lefekvés előtt, legyen az az arctisztítás is!

Az sem mindegy, hogy milyen lemosót használunk: a sminket krémmel lemosni például egyáltalán nem jó gyakorlat. Azok számára is fontos az arctisztítás, akik nem használnak sminket, mert a szennyeződések mindannyiunkat érintenek. A legjobb, ha szakember segítségét kérjük a bőrtípusunknak megfelelő arctisztító és ápoló termékek kiválasztásában.

6. Ne nyomkodjuk a pattanásainkat!

Sokszor és sokan leírták, hogy ne nyomkodjuk ki magunknak az elgennyesedett pattanásokat, mégis sokan esnek neki az arcuknak két körömmel, ha elcsúfítja őket egy-egy pattanás.

Pedig ez a nyomkodás nem sok haszonnal jár. Érdemes szakemberhez fordulni, hiszen az Image Skincare Clear Cell termékeivel rövid idő alatt remek eredményeket lehet elérni.

7. Szolárium

Sokan gondolják még ma is, hogy egy kis alapozás a szoláriumban jót tesz a bőrüknek, így kisebb lesz annak a veszélye, hogy ha majd kimennek a strandra, leégnek a napon. Mások télen-nyáron egyformán barnák akarnak lenni, mert azt tartják szexinek. Sajnos a szoláriumos barnító UVA-sugarai tizenkétszer erősebb dózist jelentenek, mint amennyi a természetes napfény élvezetekor ér bennünket. A melanóma kialakulásának esélyét pedig 20%-kal növeli ez az eljárás.

Legjobb, ha belenyugszunk abba, hogy olyan színű a bőrünk, amilyen, és vigyázunk rá, mert csak egy van belőle, és azt megilleti a gondoskodás. Mindenféle bőrszín lehet szép és szexi, a lényeg az, hogy ápolt és egészséges legyen.

További információért vagy időpontegyeztetés végett hívja a +36 20 777 8855 telefonszámot vagy regisztráljon oldalunkon!